Proste ceviche z łososia

Witam ponownie, za nami strzelające szampany i wybuchające fajerwerki. A moja Karolinka zażyczyła sobie małe co nieco na sylwestrowy wieczór. Wielka szkoda że nie uprzedziła mnie wcześniej. Ale daje mi to szanse na to by spróbować swoich sił w "scrapcooking".
Po przewróceniu lodówki do góry nogami oraz przekopaniu spiżarni, doznałem kulinarnego olśnienia, niczym Michał Anioł malując kaplicę Sykstyńską. Przedstawiam Państwu:

Proste ceviche z łososia




Składniki (scraps)
- Filet z łososia około 0,2kg
- 2 limonki
- 1 pomidor
- 1 cebula
- świeża mięta
- sól morska
- papryka chili

Sposób przygotowania:

Łososia pokroić na równe kawałki, (ja preferuje 2cm x 2cm o grubości 0,5cm). Wrzucamy do szklanej misy,Paprykę myjemy, pozbawiamy gniazd nasiennych i siekamy na drobne kawałki, następnie solimy, wyciskamy sok z  2 limonek, miętę siekamy pozostawiając  parę gałązek do dekoracji mieszamy parokrotnie pozwalając rybie marynować się około 30 minut. Pomidora kroimy w cienkie równe plastry, układamy na talerzu warstwami w kolejności ryba, pomidor, ryba, pomidor, piórka z cebuli, parę gałązek mięty. polewamy z góry powstałym "leche de tigre". 

Życzę wszystkim smacznego, zapraszam do polubienia, subskrybowania, udostępniania mojego bloga oraz polecenia znajomym.
Już niedługa także na FB

0 komentarze :

Prześlij komentarz