Krewetki Oliwa, czosnek i seler (Gamberetto, Olio, Aglio, Sedano )

Jakiś czas temu miałem przyjemność uczestniczyć w warsztatach kulinarnych o tematyce ryby i owoce morza. Muszę przyznać było dla mnie bardzo emocjonujące wydarzenie, poznałem parę ciekawych przepisów, a wyszedłem stamtąd z głową pełną moich własnych. Zrozumiałem też że zbyt kombinuję, efektem czego na moich talerzach panuje chaos, dlatego zaprezentuje wam dzisiaj mój własny minimalistyczny, przepis na krewetki. A ich przygotowanie zajmie wam nie wiecej niż 15 minut. W sam raz jako starter lub śródziemnomorskie danie po dodaniu paru dodatków. 




Składniki na 1 porcję:

- 6 średnich krewetek
- 1 gałąź selera naciowego
- chili w płatkach
- 2 łyżki oliwy
- 1 łyżka masła
- 2 ząbki czosnku
- pieprz
- sól morska

Przygotowanie:

Krewetki obieramy z pancerzy i wyciągamy żyłkę najłatwiej za pomocą wykałaczki. Na patelni rozgrzewamy oliwę wrzucamy posiekany czosnek i seler w plastrach. Wrzucamy gotowe krewetki i obsmażamy z  obu stron,przyprawiamy chili solą i pieprzem.  Kiedy są już obsmażone wykańczamy masłem dla lepszego smaku.

Serwis:

Na talerzu układamy krewetki kolejno tworząc łuk a na każdej kładziemy plasterek selera, talerz oprószamy delikatnie płatkami chili. Ładnie, smacznie, minimalistycznie.



Życzę wszystkim smacznego , zapraszam do polubienia, subskrybowania, udostępniania mojego bloga oraz polecenia znajomym.

0 komentarze :

Prześlij komentarz