Spaghetti z krewetkami w sosie arrabiata

Nie da się przejść obok tego sosu obojętnie, przynajmniej ja nie potrafię. Arrabiata to "wściekły" jak sama nazwa wskazuje sos, który zawdzięcza swój charakter kapsaicynie zawartej w głównym składniku, czyli, papryce chili. Jest uzależniający i powoduje wiele skrajnych emocji, zawsze zastanawiam sie czy to tylko ja tak mam, czy są jeszcze inni ludzie którzy odczuwają ten specywficzny entuzjazm podczas jedzenia ostrych potraw. Ku mojemu zdziwieniu arrabiata którą podałem na pierwszej kolacji mimo że była naprawdę "wściekła" cieszyłą się ogromnym uznaniem. A więc nie jestem sam, w tym moim uwielbieniu kapsaicyny. Korzystając z wybitnej i niespodziewanie prostej receptury na arrabiatę proponuję przygotować dzisiaj " Spaghetti z krewetkami w  sosie arrabiata"





Składniki na 4 osoby:

- puszka krojonych pomidorów bez skóry.
- trzy papryczki chili
- 4 ząbki czosnku
- sól morska
- pieprz czarny
- krewetki rozmiar 32-40 20 szt
- makaron spaghetti dobrej marki
- parmezan lub pecorino
- oliwa z oliwek

Przygotowanie:
Z racji że jest to danie 15 minutowe, czas jego przygotowania odlicza czas przygotowania makaronu. Na samym początku więc przygotowujemy garnek z osolona wodą i czekamy az się zagotuję
W międzyczasie, na patelnie lub do garnka z grubym dnem wlewamy 4 łyzki oliwy z oliwek, dodajemy drobno posiekany czosnek i posiekane chili, smażymy na niskim ogniu, tak by pozwolić oliwie przesiąknąć aromatami z czosnku i chili, Po 5 minutach wrzucamy obrane pozbawione głów krewetki ( uwaga jeśli chcecie zrobić sam sos arabiata, pomińcie krewetki i kontynuujcie) Krewetki obsmażamy w aromatycznej mieszance oliwy czosnku i chili z odrobiną soli. Jak są już obsmażone woda w garze na makaron powinna już bulgotać, wtedy wrzucamy makaron. Ja użyłem pełnoziarnistego(jeśli nie wiecie dlaczego zapraszam TUTAJ )Do krewetek dodajemy krojone pomidory i dusimy na średnim ogniu pozwalając by cała woda odparowała po 7 minutach wlewamy chochelkę wody z makaronu do sosu i redukujemy dalej, to bardzo dobry moment by doprawić sos solą i pieprzem, makaron odcedzamy, Do zredukowanego sosu wkładamy makaron i 3 minuty dusimy razem. Podajemy ze świeżo tartym parmezanem lub pecorino, oliwą z oliwek i bagietką, lub chlebem włoskim.



Życzę wszystkim smacznego , zapraszam do polubienia, subskrybowania, udostępniania mojego bloga oraz polecenia znajomym.


0 komentarze :

Prześlij komentarz