Chili na zimne wieczory

Gorąca atmosfera związana z wyborami na blog roku 2014, udzieliła się także w mojej kuchni. Mimo iż większość moich potraw ma pikantny smak, i powalający aromat kapsaicyny, to danie nadało nowego znaczenia słowu - pikantne. Rozpoczęło swoją karierę w meksyku, by po wielu latach stać się, popularnym amerykańskim fast foodem, Kto z was nie słyszał o chili con carne?


Mnie osobiście chili con carne ( chili z mięsem ) kojarzy się z gęstą zupą mięsno-fasolową. Moje gusta kulinarne są bliższe, całkiem innej formie chili. Pikantne kawałki smażonego mięsa, duszone w ostrym sosie z chili, czosnku, i cebuli sprawią że najzimniejszy, zimowy wieczór zamienia się w Meksykańskie szaleństwo.






Składniki ( na 4 osoby): 
- 25 dkg boczku
- 25 dkg szynki wieprzowej
- 2 szalotki
- 2 ostre papryczki chili
- 1 cebula
- 4 ząbki czosnku
- pęczek szczypiorku (do przybrania)
- pieprz czarny świeżo-mielony
- sól morska
- chili w proszku
- olej rzepakowy
- przecier pomidorowy

Przygotowanie:
 Przyrządzamy marynatę w której zamarynujemy szynkę pokrojona w cienkie plastry. Do miski wlewamy 100 ml oleju, dodajemy łyżkę przecieru pomidorowego, 2 wyciśnięte ząbki czosnku, łyżeczkę pieprzu czarnego, łyżeczkę soli, i chili w proszku. Dokładnie mieszamy, wkładamy mięso i pozostawiamy na 30 min. W międzyczasie pokrojony w plastry boczek smażymy na patelni, po usmażeniu tniemy na kawałki długości 2-4 cm. Kiedy mięso nam się już zamarynowało wyjmujemy z marynaty i smażymy na tej samej patelni co boczek, powinno zostać wam trochę tłuszczu wytopionego z bekonu. Dzięki użyciu jednej patelni, mieszamy smaki i aromaty. Po usmażeniu szynki kroimy ją w ten sam sposób co boczek. Do głębokiego garnka z grubym dnem wlewamy 2 łyżki oleju, na gorący olej wrzucamy posiekany czosnek, drobno posiekane szalotki i cebulę, smażymy aż do momentu gdy czosnek zacznie nabierać koloru, proces ten przerywamy wlewając całą pozostałą marynatę z szynki. Deglasujemy patelnię po smażeniu mięs i przelewamy nasz aromat do garnka. Dodajemy mięso i dusimy 15-20 minut dodając posiekane chili.

Serwis:
Podajemy gorące, posypane szczypiorkiem, lub innym miękkim ziołem z pieczywem, pitą, i miłością. 
  
Życzę wszystkim smacznego , zapraszam do polubienia, subskrybowania, udostępniania mojego bloga oraz polecenia znajomym.

GŁOSOWANIE NA BLOG ROKU 2014 

Kochani rozpoczęło się głosowanie na mojego bloga w konkursie BLOG ROKU 2014 W KATEGORII KULINARNE. Jeżeli podoba Wam się to co robię i chcielibyście sprawić mi ogromną radość :) to proszę o wsparcie poprzez głosowanie. Nie zapomnijcie polecić mojego bloga swoim znajomym aby oni mogli również oddać na mnie swój głos.




GŁOSOWAĆ MOŻECIE

OD 03.02.2015r. OD GODZ. 15:00
DO 10.02.2015r. DO GODZ. 12:00


DZIĘKUJĘ BARDZO!!!

0 komentarze :

Prześlij komentarz