Wieprzowina w sosie sojowym miodzie i cytrynie

Słynna Noma z Duńskiej Kopenhagi przeprowadziła się ostatnio na wschód aż do stolicy Japonii Tokio. Co jednocześnie mnie ucieszyło i rozczarowało. Ucieszyłem się dlatego że, nakarmiłem moją ciekawość i chęć poznawania nowym, azjatyckim menu szefa Rene Redzepiego. Połączenie krewetek z leśnymi mrówkami, jest czymś na miarę tego mistrza, a do tej pory myślałem że z krewetek najlepsze jest ceviche. Rozczarowałem się faktem iż mówiąc dosłownie restauracja ta coraz bardziej się ode mnie oddala. Korzystając z okazji oraz atmosfery towarzyszącej temu wydarzeniu, postanowiłem po cichu zwinąć żagiel i przekręcić ster na kuchnię azjatycką, a zaczniemy od techniki stir fried i prostego makaronu z wieprzowiną i warzywami z sosem sojowym, cytryną miodem i... chilli.





Składniki na 2 porcje.
- 0,3 kg łopatki wieprzowej
- pięć średnich pieczarek
- pół średniej papryki (czerwonej i żółtej)
- czosnek
- jedna papryczka chilli
- pęczek kolendry
- olej rzepakowy
- sos sojowy
- 1 cytryna
- łyżka miodu
- dwie porcje makaronu mie lub ramen

Przygotowanie:
   Na rozgrzaną patelnie wlewamy dwie łyżki oleju i dodajemy poszatkowany czosnek, paprykę chilli, łodygi kolendry (liście zachowajcie, przyjdzie na nie pora) na tym etapie olej nabiera aromatu smażonych na nim dodatków, po chwili dodajemy wcześniej pokrojone w paski mięso, przyprawione solą i pieprzem (nie zapomnijcie wcześniej przyprawić, po zamknięciu porów już nie doprawicie)
W drugim etapie, na tej samej patelni, na wysokim gazie smażymy mięso w ruchu aż ładnie nam się pozamyka i zarumieni, wtedy dodajemy pocięte w plastry grzyby i paprykę w słupki i dalej podrzucamy po chwili zmniejszamy ogień i dodajemy ugotowany odcedzony makaron doprawiamy sosem sojowym, miodem i sokiem z cytryny. Pamiętacie liście z kolendry? to na nie pora, dokładnie mieszamy i serwujemy. Gorące świeże i pachnące wschodnią kulturą.



Życzę wszystkim smacznego , zapraszam do polubienia, subskrybowania, udostępniania mojego bloga oraz polecenia znajomym.


2 komentarze :

  1. Jaka ilosc sosu sojowego, miodu, cytryny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te trzy składniki występują tutaj w roli przypraw, więc ilości są uznaniowe, ważne żeby nie przesadzić i zachować odpowiedni balans (jedna część sosu do jednej części miodu i dwóch części cytryny) najlepiej doprawiać etapami.

      Usuń